Restavracija Hotela Marina v Izoli je že skoraj dve desetletji dom znanega kuharskega šefa Ivice Evačića – Iveka. Pričetek njegove zgodbe sega v leto 2003, ko je vodstvo hotelske restavracije prevzel mladi in ambiciozni šef Ivek. Z jasno vizijo, trdim delom in podporo odlične ekipe je v nekaj letih dosegel tisto, kar so mnogi smatrali za nemogoče: penzionsko restavracijo je spremenil v vrhunsko à la carte gastronomsko destinacijo.
Pretekli dve leti sta bili zaznamovani s pandemijo in splošnim zapiranjem družbenega življenja. Najbolj na udaru so bili prav gostinski obrati. Kako se je Restavracija Hotela Marina odzvala na situacijo?
Ivek: “Kot večina drugih smo bili tudi mi sprva v šoku – leta in leta smo bili navajeni delati, ustvarjati, družiti se ter osrečevati ljudi s svojim delom, deležni smo bili pohval in zahval, stiska roke. Kar naenkrat, skorajda čez noč pa pride novica, da je treba zapreti. Nastane tišina, na dan privre veliko vprašanj, kako bo to vplivalo na našo dejavnost in ali bomo lahko ohranili vse zaposlene. Z ekipo smo komaj čakali, da znova odpremo, hrepeneli smo po delu. Uspelo nam je zadržati vse zaposlene in srčno upam, da se situacija popravi in tako tudi ostane.”
Spomladi so gostinski lokali ponovno odprli svoja vrata. Kakšen je bil odziv gostov po ponovnem odprtju? Vemo, da so se ukrepi spreminjali iz tedna v teden: maske, PCT… Ali je bilo kakšno negodovanje s strani gostov?
Ivek: Tako mi kot naši obiskovalci smo bili seznanjeni z vsemi ukrepi in s tem ni bilo posebnih sitnosti, gostje so pogoje brez težav sprejeli ter jih spoštovali.
Kako pa ocenjujete vpliv bonov BON21? So se jih gostje pogosto posluževali? Ste bili zaradi tega zaposleni v restavraciji dodatno obremenjeni?
Ivek: “Vsaka novost terja nekaj prilagajanj. V tem primeru je bila sprememba predvsem na birokratskem področju, saj smo od gosta zahtevali kar nekaj papirjev. Zelo hitro smo se prilagodili in z veseljem sprejemali bone. Na ta račun nas je spoznalo tudi nekaj novih gostov, ki so zdaj zadovoljni in redni obiskovalci. S podaljšanjem veljavnosti bonov pa pričakujemo, da nas bo v novem letu spoznalo še več ljubiteljev dobre hrane.
Da, veliko gostov se je bonov posluževalo ter se jih še poslužuje. Tudi za novo leto pričakujemo delež plačil silvestrske večerje s turističnimi boni, kar je seveda dobrodošlo.”
Vaša restavracija je znana predvsem po morskih jedeh – vaš slogan »iz morja na krožnik« odlično opisuje vašo filozofijo. Kuhate brez ojačevalcev okusa, vsaka jed je sveže pripravljena, sodelujete z lokalnimi kmeti in ribiči, surovine so zapisane kar pred vhodom restavracije…
Verjetno je prav to razlog, da je vaše delo že drugič zapored prepoznal prestižni gastronomski vodič Michelin Guide. Prejeli ste namreč nagrado »The Plate«. Kaj za vas pomeni tovrstna nagrada? Ali stremite tudi k zvezdicam?
Ivek: “Michelinova nagrada »The Plate« nas je tudi uradno uvrstila na zemljevid top gastronomskih restavracij v Sloveniji. V čast nam je, da so sodniki prepoznali našo vrednost ter nam podelili omenjeno priznanje. Kljub vsemu pa je za nas največja nagrada polna restavracija zadovoljnih gostov, ki se vračajo ter nas priporočajo tudi svojim znancem.
Kar zadeva Michelinove zvezdice pa bi najprej iz vsega srca čestital vsem slovenskim šefom, ki so jih zasluženo pridobili. Mnoge od njih dobro poznam in jih zelo spoštujem. Sami najbolje vedo, kako zahtevna in težka je pot do zvezdic. Prav tako čestitam vsem ostalim Michelinovim nagrajencem.
Sam nimam želje po zvezdici. Michelinova zvezdica zahteva poseben pristop. Mislim, da bi bila naša ekipa ob popolni vizualni preobrazbi restavracije kos tudi temu, vendar to ne bi bila več Restavracija Hotela Marina, kot jo poznamo danes. Sam se najbolje znajdem v tradicionalni sezonski kulinariki s kančkom modernega, kjer izbiramo najboljše sezonske dobrine ter kuhamo po principu žive kulinarike, tako da ohranjamo prvinske okuse.”
Atipično leto se bliža h koncu – ali boste v Restavraciji Hotela Marina prazovali prihod novega leta? Kakšne so vaše želje za prihajajoč 2022?
Ivek: “Novo leto bomo v naši restavraciji praznovali, čeprav zaenkrat določene podrobnosti še niso znane. Morda bomo primorani svoje ure prilagoditi Madagaskarkemu času, ki novo leto praznuje 2 uri pred nami (smeh).
Želim si, da bi v letu 2022 ohranili zdravje ter se bolj sproščeno in brez omejitev družili, se veselili stiska roke, si z zaupanjem pogledali v oči ter se veselili vsakega novega dne.”
Rezervacije: 041 605 333, restavracija@hotelmarina.si